hund hund hund !

Många har undrat genom tiderna hur det är att leva med föräldrar som har kennlar. Både min pappa och mamma har ju var sin.
Jo ibland är det himla jobbigt och ibland HIMLA roligt och gulligt. De dagarna innan valparna ska födas, man går och väntar,väntar och VÄNTAR. Sedan någon morgon kan man komma nerför trappan och hör att det gnyr. Eller när mamma någon gång har väckt oss mitt i natten och man får hjälpa till att "förlösa" dom. Det är nog det som är det roligast, den första tiden när vi får valprna eller när dom börjar att skälla och gå runt.
Men sen blir dom också 8 veckor och är almänt JOBBIGA ! Men det är ju en annan sak det. hahah.

Sedan är det många kompisar, valpköpare med mera som frågar om jag också kommer ha kelpie när jag blir stor eller om jag vill ha någon nu?
Då är mitt svar att jag inte har tid med en egen hund nu. Jag vill skaffa en egen hund lite senare fram, kanske efter gymnasiet så jag verkligen kan angagera mig i den och ge den tid. När och hur är jag inte säker på, men någon gång så! En grej jag är säker på i alla fall är att jag inte vill ha en Australiensk Kelpie som mamma har eller Smålandstövare som pappa.
Jag vill nämligen ha en Italiensk Vinthund. Nu kommer säkert många säga 
-Fy fan!
Men jag tycker verkligen om dom! För er som inte vet vad det är för någon ras kan jag förklara att se ser ut som en liten Greyhound. (löpningshund)


Det går inte ladda upp bilder på blogg.se ?
Men hittade någon film på youtube istället.





Kommentarer
Postat av: Linnea:)

Ååh va sött de verkar med dessa valpar!:D Ja vill också ha sånna söta små bebisar!:D<3

2009-11-11 @ 21:16:44
URL: http://linneaannamatilda.blogg.se/
Postat av: ebba

haha , jo dom är söta ;) lite jobbiga iblan bara ;)

<3

2009-11-12 @ 06:50:01
URL: http://ebbaajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0