Stonewall

I fredags fick vi kontakt med Stonies (Stonewall) uppfödare Hannah Andersson.
Vi fick reda på lite mer om Stonie och hans "släktträd". Fick reda på att Stonewall egentligen skulle heta Stonewall Jackson som var general i sydstatsarmen under amerikanska inbördeskriget. Men sedan blev det inte så ev någon anledning.
Vi fick lite bilder på hans pappa och mamma. Preference och Satyna.


Stonies pappa Preference


Stonies mamma Satyna med fölet Satirica


En häftig sak som hände för snart ett år sedan var när jag, Mimmi och min morbrors sambo Wictoria (som också har arabhästar) var uppe i Falköping och kollade på häst till Wictoria. Vi stod och pratade om de hästar vi tittade på och så kom vi in på vad det var jag hade för arab. Då sa jag att mamma är Satyna + morfar Probat och pappan hette Preference.
Då blev hon väldigt överraskad och sa att just denna häst Wictoria var intresserad utav också hade Preference som pappa. Mycket häftigt och nu står den hemma på gården hos Wiktoria och min morbror Kristoffer.

Jag var inne på Stonies uppfödares hemm sida och läste lite. Och såg att många med Preference som far har framgångar innom hoppningen! Vilket kan synas både på Stonie och Modena (Wictorias sto).



Och här är en bild på Stonie och mig


Kommentarer
Postat av: Hannah Andersson

Fin bild på Sten och dig! Kan du säga när den är tagen? Mvh Hannah

2012-07-19 @ 23:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0