Ta hand om dig själv...

.. och din hy! Något jag gör varje dag är denna ansiktsrengöringen. Jag tycker den funkar jätte bra ! I alla fall på mig, och jag har kompisar som använder den med och dom tycker om den jätte mycket dom med.



Den till vänster är nummer ett i denna rengörning. Jag brukar alltid blöta ansiktet innan , men det är upp till var och en om man vill det. Den tar jag en klick av detta (lika stor som tummnageln, du behöver inte mer än det!). Sedan prickar du ut 5 punkter i anstiktet. Pannan, två på kinderna, hakan och näsan. Sedan smörjer du in detta. Om du har lite problem med finnar eller liknande så kan du låta detta verka lite längre. Du kan t.ex. borsta tänderna i mellan. Sedan tvättar du av det.

Den i mitten
 är det nu bara lite på botten på bilden men i alla fall. Detta använder du om du har använt dig av smink runt om ögonen. Du tar en bommulspad och fuktar samt kramar ut den. Du droppar ca 7 droppar av innehållet i flaskan. Man kan variera sig med fler eller färre droppar efter hur mycket smink du har använt.

Den till höger är en återfuktande kräm. Du gör likadant som med den första krämen. Du tar en klick så stor som din tumnagel och klickar ut det på de fem punkter (pannan, 2 på kinderna, hakan och näsan). Sedan smörjer du in den och hyn känns mycket fräschare och renare!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0