Ta hand om dig själv!

Efter förra året har jag insett hur viktigt det är att ta hand om sig själv!
Jag har till exempel infört en kväll i veckan där jag tar hand om mig själv på olika sätt, myser till det med andra ord. Ansiktsmask, fotbad, hårinpacknig, fixa naglarna och att noppa ögon brynen i lugn och ro är några exempel.

Min mamma jobbar som Mary Kay konsult. Om ni inte vet vad det är så är det ett smink företag. Men ni som vet vad det är, så kanske eran första tanke är "just det, det som är så dyrt". För det får man höra ofta !
Men då kan jag tala om för er att det är det inte. Om man tex. köper en bodylotion från t.ex H&M (inget elakt om H&M bara ett exempel) så får man smörja med mycket kräm, hela tiden. Jag vet själv hur det är! Jag har haft mycket problem med nariga händer! Speciellt nu på vinten,
Men vet ni nu när mamma börjat sälja Mary Kay och jag har börjat använda det? Nu smörjer jag händerna bara morgon och kväll , med en liten klick. Och det håller säg och mina händer blir lena som en baby rumpa. Hahah. Så med enkel matte kan ni ju räkna ut att detta är bättre ekonomisk och för dig själv genom att:
- du behöver bara en liten klick när du använder det
- det kostar mer än en vanlig kräm, men det håller längre och det är bättre för din hud

Så jag tänkte att jag ska börja med att ungefär en gång i veckan skriva ett inlägg om att "ta han om sig". Då inte bara om Mary Kays produkter, utan både psykist och fysiskt.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Ebba, dina händer är som babyrumpor. yeah!

puss

2010-01-27 @ 17:11:06
URL: http://sofiemourtada.blogg.se/
Postat av: Ebba

hahah , det hjälper! :) <3

2010-01-28 @ 09:36:42
URL: http://ebbaajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0