Morgen wir fahren nach Essen

ojojoj vad det snurrar i mitt huvud, natt som dag. Pratar blandat med engelska, tyska och svenska hela tiden. Hör tyska hela tiden och ibland en massa annat. Men jag tycker det bara är kul, man lär sig mer och mer i tyskan och engelskan blir mer och mer flytande! :)

Idag har jag umgatts med Lena, hennes pojkvän Fabian och Lenas bror Philip lite. Sen var vi pa ett museum med guidning och sen ikväll sa var vi och spelade bowling med hela utbytesstudent gänget och nügra till. Riktigt kul!
Har det riktigt kul här nere, men har lite blandade känslor. Jag trivs verkligen här nere och vi har det sketa kul, men samtidigt maste jag erkänna att jag längtar lite hem. Men det är inte manga dagar kvar nu och det är büde possitivt och negativt.

I morgon ska alla svenskar käka frukost hemma hos en tysk, bara hon som inte har 3 timmar prov sü hon für bördan (5 galna svenskar). Efter det sa ska vi aka till staden Essen som är Europas kulturhuvudstad 2010.
Ojoj, här blev det nästintill en hel roman, duktiga ni som läste allt ! ;)

ESSEN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0